Iso 9001

ISO 9000 ailesi, kalite yönetiminin çeşitli yönlerini ele alır ve ISO'nun en iyi bilinen standartlarından bazılarını içerir. Standartlar, ürünlerinin ve hizmetlerinin sürekli olarak müşteri gereksinimlerini karşıladığından ve kalitenin sürekli iyileştirildiğinden emin olmak isteyen şirketler ve kuruluşlar için rehberlik ve araçlar sağlar.

ISO 9001: 2015
ISO 9001: 2015 kalite yönetim sistemi için kriterleri belirlemektedir ve ailede sertifikalandırılabilecek tek standarttır (bu bir zorunluluk olmasa da). Faaliyet alanından bağımsız olarak büyük veya küçük herhangi bir kuruluş tarafından kullanılabilir. Aslında, 170'den fazla ülkede ISO 9001 sertifikalı bir milyondan fazla şirket ve kuruluş var.

Bu standart, güçlü bir müşteri odaklılığı, üst yönetimin motivasyonunu ve uygulamasını, süreç yaklaşımını ve sürekli iyileştirmeyi içeren bir dizi kalite yönetimi prensibine dayanmaktadır. Bu ilkeler pdf Kalite Yönetimi İlkeleri'nde daha ayrıntılı olarak açıklanmaktadır . ISO 9001: 2015'in kullanılması, müşterilerin tutarlı, kaliteli ürün ve hizmetler elde etmesine yardımcı olur;

ISO 9001: 2015 revizyonu hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız revizyon sayfamızı ziyaret edin  .

Sektöre özgü ISO 9001 uygulamaları
ISO, ISO 9001'e dayanan ve belirli sektörlere ve endüstrilere uyarlanan kalite yönetim sistemleri için çeşitli standartlara sahiptir. Bunlar şunları içerir:

ISO 13485 - Tıbbi cihazlar  
ISO 17582 - Tüm hükümet seviyelerindeki seçim kuruluşları 
ISO 18091 - Yerel yönetim 
ISO / TS 22163 -  Demiryolu kuruluşları için işletme yönetimi sistemi gereksinimleri 
ISO / TS 29001  - Petrol, petrokimya ve doğal gaz endüstrileri 
ISO / IEC 90003  - Yazılım mühendislik